Tuntikuvaukset Pori

Ryhmäliikuntatunnit pidetään pääsääntöisesti SAMK Agorasalissa ellei toisin ole mainittu. Pukuhuoneet löydät Agorasalin "takaa". Mikäli et käytä pukuhuonetta, jätäthän kengät sekä ulkovaatteet aulassa olevaan naulakkoon.

MoWe Pump

MoWe Pump on koko kehoa vahvistava lihaskuntotunti! Levytankojen sekä painojen kanssa tehtävät liikkeet haastavat kaikki kehon suuret lihasryhmät. Painot saat valita omaan kuntotasoosi sopivaksi ja hyvä musiikki ja ohjaaja tsemppaavat sinua!

Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii hyvin myös aloittelijalle!

Venyttely & Liikkuvuus

Tunti sisältää nivelten liikkuvuutta avaavia dynaamisia liikkuvuusharjoituksia sekä venyttelyä. Tämä tunti auttaa palautumaan sekä helpottaa lihaskireyksiä ja jumeja!

Liikkuvuusharjoitteet ovat tärkeitä mm. lihaskuntoharjoittelun tueksi. Nivelten rajoittuneet liikeradat kuormittavat kehoa epätasaiseti. Venyttely & Liikkuvuus -tunti on siis hyvää vastapainoa lihaskuntoharjoittelulle.

Tunnin sisältö on helppo ja soveltuu kaikille.

Porrastreenit

Porrastreenit Mestareiden portaissa! Tunti sisältää alkulämmittelyn, harjoitusosuuden sekä loppuverryttelyn/-venyttelyt. Portaissa voit harjoitella oman kuntotasosi mukaan, ohjaaja antaa liikkeistä vaihtoehtoja. Porrastreenit vahvistaa erityisesti alaraajojen lihaksia sekä kohentaa hapenottokykyä. Sopii aloittelijalle sekä jo enemmän liikkuneelle.

MoWe Starter 45'

Erityisesti aloittelijoille suunnattu helppo, hauska ja tehokas lihaskuntotunti! Harjoitukset tehdään oman kehon painolla sekä välineitä käyttäen. Jos harkitset liikkumisen aloittamista, tämä tunti sopii sinulle. Tunnilla keskitytään perusliikkeisiin, joten myös enemmän liikkuneet saavat tästä mukavan harjoituksen.

Kuntonyrkkeily

Hauska nyrkkeilytreeni hanskojen sekä padien kanssa (omia välineitä ei tarvita)! Tunnilla opit mm. peruslyöntien tekniikat, eikä tunnilla tarvita aiempaa kokemusta nyrkkeilystä. Tunti sisältää myös nyrkkeilylle ominaisia oheisharjoituksia. Tule rohkeasti kokeilemaan!

Lempeä jooga

Hyvänmielen lempeä ja kehoa avaava joogaharjoitus. Rauhoitutaan hetkeksi ja annetaan kehon ja mielen yhdistyä tiedostavan liikkeen avulla.

Jooga

Jooga on kehon ja mielen harjoitus. Harjoitus lisää kehon voimaa, notkeutta ja tasapainoa. Se vahvistaa erityisesti syviä tukilihaksia, jotka vaikuttavat selkärangan asentoon ja ryhtiin. Jooga parantaa keskittymiskykyä sekä itsetuntemusta.

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelu kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunnilla keskitytään kahvakuulailun perusliikkeisiin sekä oikeisiin suoritustekniikoihin. Tunti sopii aloittelijalle sekä jo kokeneemmalle kuulailijalle.

Zumba

Zumba on mukaansatempaava, hauska ja tehokas tanssitunti! Zumba-tunnilla kaikki saavat tanssia omalla tyylillään ja tärkeintä on, että liikut musiikin mukana ja pidät hauskaa! Zumba tunnin jälkeen olet aina energinen ja hyväntuulinen!

Aiempaa tanssitaustaa ei tarvita.

Spinning

Paikka: Porihalli. Saapuessasi Porihallille, ilmoita vastaanottoon että olet tulossa CampusMoWe tunnille. Pääset portista sisään sekä saat "avaimen" pukukaappiin.

Spinning on 60 min sisäpyöräilytunti, joka kohentaa hapenottokykyä sekä sydän- ja verenkiertoelimistön kuntoa! Spinni sopii erinoimaisesti sekä aloittelijalle että kokeneemmalle kuntoilijalle, koska jokainen voi säätää pyörän vastuksen itse, oman kuntonsa ja tuntonsa mukaan. Hyvä musiikki tsemppaa sinua tunnin aikana ja huomaat että hiki nousee pintaan!

Opiskelijoiden kuntosali-circuit (45-60 min)

Opiskelijoiden oma kuntosaliryhmä! Tunti toteutuu kiertoharjoitteluna, jossa käytetään monipuolisesti kuntosalivälineitä. Opit käyttämään laitteita, harjoittelemaan vapailla painoilla sekä tutustut kuntosaliharjoitteluun.

Henkilökunnan kuntosali-circuit(45-60 min)

Kiertoharjoittelu, jossa käytetään monipuolisesti kuntosalivälineitä. Fysioterapeutin ohjauksessa opit käyttämään kuntosalilaitteita turvallisesti ja tutustut kuntosaliharjoitteluun.  Sopii aloittelijoille sekä jo enemmän liikkuneille.

Allasjumppa henkilökunnalle

Paikka: Diafysio, Metsämiehenkatu 2G 

Fysioterapeutin ohjaama allasjumppa sisältää alkulämmittelyn, harjoitteluosuuden eri allasjumppavälineitä käyttäen sekä venyttelyn tai loppurentoutuksen. Vesijumppa on nivelystävällistä liikuntaa, joka kohentaa tehokkaasti kehonhallintaa, lihaskuntoa sekä myös aerobista kestävyyttä. Tunnin kesto on 45 minuuttia, jonka jälkeen on varattu 15 minuuttia uintiin sekä hierovien vesipisteiden käyttöön. 

MoWe Taster

Taster -tunneilla kokeillaan erilaisia lajeja. Kokeilutunteja ei pidetä viikoittai ja niistä infotaan aina erikseen!

Joogaa silloin kun sinulle sopii - Yogobe virtuaalijooga

Lunastamalla MoWe Cardin, saat Yogobe-nettijoogapalvelun käyttöoikeuden. Lue lisää Yogobesta ja miten saat oman koodisi: Yogobe


Ryhmäliikunta ja palloilu PORI

Porin ryhmäliikuntatunnit sekä palloiluvuorot pidetään pääsääntöisesti SAMK Agorasalissa. Jooga pidetään SAMK luokassa A356. Ilmoittaudu mukaan MoWe Kalenterin kautta.

Lue lisää