Tuntikuvaukset Pori

Ryhmäliikuntatunnit pidetään pääsääntöisesti SAMK Agorasalissa ellei toisin ole mainittu. Pukuhuoneet löydät Agorasalin "takaa". Mikäli et käytä pukuhuonetta, jätäthän kengät sekä ulkovaatteet aulassa olevaan naulakkoon.

MoWe Pump

MoWe Pump on koko kehoa vahvistava lihaskuntotunti! Levytankojen sekä painojen kanssa tehtävät liikkeet haastavat kaikki kehon suuret lihasryhmät. Painot saat valita omaan kuntotasoosi sopivaksi ja hyvä musiikka antaa lisätsemppiä treeniisi.

Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii hyvin myös aloittelijalle!

Venyttely & Liikkuvuus

Tunti sisältää nivelten liikkuvuutta avaavia dynaamisia liikkuvuusharjoituksia sekä venyttelyä. Tämä tunti auttaa palautumaan sekä helpottaa lihaskireyksiä ja jumeja!

Liikkuvuusharjoitteet ovat tärkeitä mm. lihaskuntoharjoittelun tueksi. Nivelten rajoittuneet liikeradat kuormittavat kehoa epätasaiseti. Venyttely & Liikkuvuus -tunti on siis hyvää vastapainoa lihaskuntoharjoittelulle.

Tunnin sisältö on helppo ja soveltuu kaikille.

MoWe Starter 45'

Erityisesti aloittelijoille suunnattu helppo, hauska ja tehokas lihaskuntotunti! Harjoitukset tehdään oman kehon painolla sekä välineitä käyttäen. Jos harkitset liikkumisen aloittamista, tämä tunti sopii sinulle. Tunnilla keskitytään perusliikkeisiin, joten myös enemmän liikkuneet saavat tästä mukavan harjoituksen.

Kuntonyrkkeily

Tunnilla harjoitellaan mm. nyrkkeilyn peruslyöntejä hanskojen sekä padien kanssa! Monipuolinen ja hauska treeni. Omia välineitä tai aiempaa kokemusta lajista ei tarvita.

Lempeä aamujooga 45'

Aamujooga on miellyttävä päivän aloitus. 45 minuutin harjoitus herättää kehosi ja mielesi työ-/opiskelupäivään.

Jooga

Jooga on kehon ja mielen harjoitus. Harjoitus lisää kehon voimaa, notkeutta ja tasapainoa. Se vahvistaa erityisesti syviä tukilihaksia, jotka vaikuttavat selkärangan asentoon ja ryhtiin. Jooga parantaa keskittymiskykyä sekä itsetuntemusta.

Kahvakuula

Monipuolinen ja kokonaisvaltainen treeni! Kahvakuulaharjoittelu kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunnilla keskitytään kahvakuulailun perusliikkeisiin sekä oikeisiin suoritustekniikoihin. Tunti sopii aloittelijalle sekä jo kokeneemmalle kuulailijalle.

MoWe Dance

Mukaansatempaava, hauska ja helppo tanssitunti, jossa yhdistellään eri tanssityylejä kuten kuten salsa, reggeaton, baletti ja showtanssi. Tunti sisältää lyhyitä askelsarjoja, jotka opit nopeasti. Aiempaa tanssitaustaa ei tarvita, tärkeintä on pitää hauskaa!

Spinning

Paikka: Porihalli. Saapuessasi Porihallille, ilmoita vastaanottoon että olet tulossa CampusMoWe tunnille. Pääset portista sisään sekä saat "avaimen" pukukaappiin.

Spinning on 60 min sisäpyöräilytunti, joka kohentaa hapenottokykyä sekä sydän- ja verenkiertoelimistön kuntoa! Spinni sopii erinoimaisesti sekä aloittelijalle että kokeneemmalle kuntoilijalle, koska jokainen voi säätää pyörän vastuksen itse, oman kuntonsa ja tuntonsa mukaan. Hyvä musiikki tsemppaa sinua tunnin aikana ja huomaat että hiki nousee pintaan!

Opiskelijoiden kuntosali-circuit (45-60 min)

Opiskelijoiden oma kuntosaliryhmä! Tunti toteutuu kiertoharjoitteluna, jossa käytetään monipuolisesti kuntosalivälineitä. Opit käyttämään laitteita, harjoittelemaan vapailla painoilla sekä tutustut kuntosaliharjoitteluun.

Henkilökunnan kuntosali-circuit(45-60 min)

Kiertoharjoittelu, jossa käytetään monipuolisesti kuntosalivälineitä. Fysioterapeutin ohjauksessa opit käyttämään kuntosalilaitteita turvallisesti ja tutustut kuntosaliharjoitteluun.  Sopii aloittelijoille sekä jo enemmän liikkuneille.

Allasjumppa henkilökunnalle

Paikka: Diafysio, Metsämiehenkatu 2G 

Fysioterapeutin ohjaama allasjumppa sisältää alkulämmittelyn, harjoitteluosuuden eri allasjumppavälineitä käyttäen sekä venyttelyn tai loppurentoutuksen. Vesijumppa on nivelystävällistä liikuntaa, joka kohentaa tehokkaasti kehonhallintaa, lihaskuntoa sekä myös aerobista kestävyyttä. Tunnin kesto on 45 minuuttia, jonka jälkeen on varattu 15 minuuttia uintiin sekä hierovien vesipisteiden käyttöön. 

MoWe Taster

Taster -tunneilla kokeillaan erilaisia lajeja. Kokeilutunteja ei pidetä viikoittai ja niistä infotaan aina erikseen!

Joogaa silloin kun sinulle sopii - Yogobe virtuaalijooga

Lunastamalla MoWe Cardin, saat Yogobe-nettijoogapalvelun käyttöoikeuden. Lue lisää Yogobesta ja miten saat oman koodisi: Yogobe​​​​​​​


Porin ryhmäliikuntatunnit sekä palloiluvuorot pidetään pääsääntöisesti SAMK Agorasalissa. Jooga pidetään luokassa A356. Ilmoittaudu mukaan MoWe Kalenterin kautta.

Lue lisää